Ogólna charakterystyka
W wersji silnikowej 2.0 DOHC zastosowano tylne hamulce tarczowe, są one mniejsze od zamontowanych na kołach przednich a tarcza jest pełna natomiast zaciski są także typu pływającego.
Dodatkowo tarcza spełnia rolę bębna i dlatego tylne hamulce w nubirze z silnikiem 2.0 DOHC nazywane są tarczo-bębnami, bęben w tym przypadku służy tylko jako hamulec postojowy.
Budowa tylnego zacisku 2.0 DOHC
1 - Wspornik zacisku i prowadnica klocków
2 - Osłona gumowa prowadnika
3 - Prowadnik zacisku
4 - Śruba mocująca wpornik zacisku do tylnej zwrotnicy
5 - Okładziny cierne tarczy
6 - Śruba mocująca zacisk do prowadnika
7 - Zabezpieczenie śruby mocującej przewód giętki do zacisku
8 - Korus zacisku
9 - Pierścień uszczelniający tłoka
10 - Tłok
11 - Gumowa osłona tłoka
12 - Gumowy kapturek osłaniający odpowietrznik
13 - Odpowietrznik
Charakterystyka techniczna
Średnica zewnętrzna tarczy = 258 mm
Grubość nominalna tarczy = 10,40 mm +- 0,01 mm
Grubość minimalna tarczy = 8,40 mm
Bicie boczne tarczy = 0,10 mm
Minimalna grubość okładzin = 2 mm