Ogólna charakterystyka


W wersji silnikowej 2.0 DOHC zastosowano tylne hamulce tarczowe, są one mniejsze od zamontowanych na kołach przednich a tarcza jest pełna natomiast zaciski są także typu pływającego.
Dodatkowo tarcza spełnia rolę bębna i dlatego tylne hamulce w nubirze z silnikiem 2.0 DOHC nazywane są tarczo-bębnami, bęben w tym przypadku służy tylko jako hamulec postojowy.

Budowa tylnego zacisku 2.0 DOHC




1  - Wspornik zacisku i prowadnica klocków
2  - Osłona gumowa prowadnika
3  - Prowadnik zacisku
4  - Śruba mocująca wpornik zacisku do tylnej zwrotnicy
5  - Okładziny cierne tarczy
6  - Śruba mocująca zacisk do prowadnika
7  - Zabezpieczenie śruby mocującej przewód giętki do zacisku
8  - Korus zacisku
9  - Pierścień uszczelniający tłoka
10 - Tłok
11 - Gumowa osłona tłoka
12 - Gumowy kapturek osłaniający odpowietrznik
13 - Odpowietrznik


Charakterystyka techniczna


Średnica zewnętrzna tarczy = 258 mm
Grubość nominalna tarczy    = 10,40 mm +- 0,01 mm
Grubość minimalna tarczy    =   8,40 mm
Bicie boczne tarczy            = 0,10 mm
Minimalna grubość okładzin  = 2 mm


Darmowy hosting http://www.osemka.pl
Projekt strony Eliasz Piotr, Niepołomice 2011